loading...
دانلود فیلم , سریال , بازیگران ,زوتوگرام
محمد بازدید : 191 پنجشنبه 17 فروردین 1396 نظرات (0)

درباره بیوگرافی و عکس اینستاگرام اوشین ساهاکیان ( biography Oshin Sahakian )

بیوگرافی و عکس اینستاگرام اوشین ساهاکیان ( biography Oshin Sahakian )

یکی از بسکتبالیست‌های نسل طلایی ایران اوشین ساهاکیان می باشد . در این مطلب سایت زوتوگرام بیوگرافی و عکس مصاحبه با اوشین ساهاکیان را برای شما جمع آوری کرده ایم .

 

Oshin-Sahakian

-ساهاکیان-1

بیوگرافی اوشین ساهاکیان

اوشین ساهاکیان (ارمنی: Օշին Սահակյան; متولد ۱ فروردین ۱۳۶۵ در اصفهان)، بازیکن ایرانی ارمنی‌تبار تیم ملی بسکتبال ایران و مهرام تهران می‌باشد. او دارای ۱٫۹۸ سانتی‌متر قد که در پست (۴) فوروارد قدرتی بازی می‌کند.

وی در مسابقات جام ملت‌های آسیا (۲۰۱۳) در فیلیپین، علاوه بر کسب قهرمانی، عنوان بهترین پست ۴ آسیا (فوروارد قدرتی) را دریافت کرد.

Oshin-Sahakian

-ساهاکیان-2

مصاحبه با اوشین ساهاکیان

* تفریحاتت چیست؟

من اهل مسافرت هستم و رانندگی را هم خیلی دوست دارم. حتی برای تفریح هم رانندگی را خیلی دوست دارم. تفریح دیگر من هم بازی‌های کامپیوتری و فیلم دیدن است. البته کار خاصی هم نمی‌توانیم بکنیم.

* اهل سینما و کنسرت هستی؟

نه. سینما،‌ کنسرت و تئاتر نمی‌روم. کلا علاقه‌ای به هنر ندارم.

* تا حالا به سینما هم نرفته‌ای؟

یک بار به سینما رفتم خوابیدم. یادم نمی‌آید کدام فیلم بود. در سینما آزادی با اقوام رفتیم که خوابیدم. سانس ۱۱ شب بود که من به طور کامل خواب بودم.

* عکس العمل مردم در خیابان برابرت چطور است؟

یک سری که می‌شناسند و کامل می‌دانند چه کسی هستم اما برای یکسری چهره آشنا هست اما شک می‌کنند. مثلا یک بار می‌بینند رویشان را برمی‌گردانند بعد خیلی سریع دوباره به من نگاه می‌کنند. به یکباره می‌شناسند. شک می‌کنند که خودم هستم یا نه. مثلا همان زمان یک نفر صدایم کند تازه متوجه می‌شوند که خودم هستم.

* به اسم که همه تو را می‌شناسند.

بله اسمم را همه می‌دانند. چون خاص و جدا از اسم‌های ایرانی و ارمنی است. تا می‌گویند اوشین همه می‌فهمند.

Oshin-Sahakian

-ساهاکیان-3

* اسمت چه معنایی دارد؟

اسمم ارمنی است اما معنای دقیقش را نمی‌دانم. کتابی هست درباره اسم اوشین نوشته بود که اسم یکی از شاهان قدیمی ارمنستان بوده اما معنایش را ننوشته بود.

* علاقه‌ات به بسکتبال از کجا شروع شد؟

چون قدم نسبت به بقیه بلندتر بود از بازی‌های مدارس علاقه‌ام به بسکتبال شروع شد. از مدرسه به ناحیه،‌ از ناحیه به منقطه و بعد قهرمانی کشور. مادرم هم ورزشکار بود و در باشگاه آرارات اصفهان بازی‌های بسکتبال را می‌دیدم. در المپیک ارامنه ورزش‌ها را می‌دیدم و به بسکتبال علاقه‌مند شدم. اوایل فوتبال هم بازی می‌کردم اما بسکتبال را انتخاب کردم. هیچ وقت هم کسی ورزش دیگری را به من پیشنهاد نداد چون فیزیکم کلا برای بسکتبال بود.

* در خانه چطور بودی؟

من به آرام و قانع بودن شهره هستم. اصلا اهل شیطنت و شلوغ کاری نبودم. کارهای بچه‌گانه خودم را داشتم اما شلوغ بازی نمی کردم و شر نبودم. همیشه می‌گفتند اوشین آرام است.

* درس‌خوان بودی؟

خیلی درس خوان بودم اما وقتی وارد ورزش شدم دیگر وقتی برای درس خواندن نداشتم. ورزش بهانه‌ای شد برای اینکه درس نخوانم اما اوایل درسم خوب بود.

* اگر بسکتبالیست نمی‌شدی چه شغلی انتخاب می‌کردی؟

اگر بسکتبالیست نمی‌شدم درسم را ادامه می‌دادم. من به رشته مدیریت علاقه زیادی دارم. لیسانس مدیریت دارم اما هیچوقت به این فکر نکرده‌ام که اگر بسکتبالیست نمی‌شدم چه شغلی را انتخاب می‌کردم. کار دیگری بلد نبودم. گاهی دوستانم می‌گویند تو فقط در آن مستطیل بلدی کار کنی و بیرون از آن چیزی بلد نیستی.

* فعالیت اقتصادی انجام می‌دهی؟

به شکل گسترده نه.

Oshin-Sahakian

-ساهاکیان-4

* یک مغازه ورزشی در اصفهان افتتاح کردی. هنوز هم فعال است؟

مغازه ورزشی که در اصفهان زدم موفق نشد. سبک اصفهان فوتبالی است و کار ما بسکتبال بود به همین دلیل استقبال نشد. فوتبال اصفهان هم که فعلا شرایط خاصی ندارد.

* فوتبالی‌ هستی؟

دو آتیشه نه.

* طرفدار کدام تیم‌ها هستی؟

رئال‌مادرید و پرسپولیس.

* هیچ وقت دوست داشتی لژیونر شوی؟

شما خودت دوست نداری خبرنگاری در خارج از ایران را تجربه کنی؟ من هم واقعا دوست داشتم. سال ۲۰۱۳ و پارسال صحبت‌هایی از تیم‌های آسیایی بود اما جدی نشد. از اروپا پیشنهاد نبود اما در آسیا صحبت‌هایی شد که خودشان پیگیری نکردند.

* اگر بخواهی از بهترین‌های لیگ NBA پنج نفر اول یک تیم را تشکیل دهی نام چه کسانی را مطرح می‌کنی؟

پست یک اسفتان کری، پست دو جیمز هاردن، پست سه لبرون جیمز، پست چهار دی آندره جردن و برای پست پنج بلیک گریفین را انتخاب می‌کنم. جردن خیلی خوب است. عالی بازی می‌کند.

* لیگ NBA را دنبال می‌کنی؟

بازی‌ها را سعی می‌کنم دنبال کنم اما تفاوت ساعت کار را خیلی سخت می‌کند اما قسمت‌های بازی را می‌بینم و این بازیکنان در زمین عالی هستند.

* کدام تیم‌های NBA را دوست داشتی؟

اوایل که وارد بسکتبال شدم واقعا شیکاگو را دوست داشتم. مایکل جردن عالی بود. البته همه این تیم را دوست داشتند. آن سالی که میامی هیت هم قهرمان شد خیلی خوب بود و واقعا تیمش دوست داشتنی بود. من واقعا عاشق لبرون جیمز هستم. سبک بازی او فوق‌العاده‌است. آن سالی هم که سن‌آنتونیو میامی را برد خیلی خوب بودند. تیم خاصی نبودند اما نشان دادند که فقط اسم و رسم مهم نیست. جیمز هاردن را هم دوست دارم. خیلی راحت و ساده است و با خونسردی تمام وارد زمین می‌شود اختلاف را به بیست می‌رساند و تمام.

* بیشتر با خانواده هستی یا با دوستانت؟

من هم با خانواده زیاد هستم و هم با دوستانم. اصفهان باشم کنار خانواده‌ام. اما اگر از خانه دور باشم با دوستانم هستم. دوستان صمیمی زیادی در بسکتبال دارم. خارج از بسکتبال دوست خاصی ندارم. با ملی‌پوشان رشته‌های دیگر هم زیاد ارتباطی ندارم. فقط احسان روزبهانی را بیشتر می‌شانسم و دوست هستیم.

* چه چیزی اوشین را عصبانی می‌کند؟

مثلا من در زمین می‌گویم چرا پاس ندادی و بازیکن سعی می‌کند توضیح بدهد و من را قانع کند که این باعث عصبانیت من می‌شود. این توجیه کردن و تلاش برای قانع کردن من را عصبانی می‌کند. عصبانیت من خیلی زود ایجاد می‌شود و خیلی زود از بین می‌رود.

* کدام شهر در ایران را برای زندگی انتخاب می‌کنی؟

تهران را برای زندگی کردن بیشتر دوست دارم.

* تا امروز به رفتن از ایران برای همیشه هم فکر کرده‌ای؟

بله. بعد از بسکتبال اگر شرایط مساعد نباشد از ایران می‌روم.

* یعنی نمی‌خواهی وارد مربی‌گری و مدیریت شوی؟

هیچوقت به مربی‌گری و مدیریت فکر نکرده‌ام. به مربی‌گری اصلا علاقه‌ای ندارم چون مسائل خاصی دارد و من آدم روراست و بی‌سیاستی هستم اصلا در مربی‌گری موفق نمی‌شوم. به همین دلیل دوست ندارم مربی‌گری کنم.

* یعنی احتمال دارد به طور کامل از بسکتبال بروی؟

نمی‌گویم به طور کامل از بسکتبال می‌روم. شاید مربی‌گری هم بکنم اما نه از یک تیم بزرگ چرا که تجربه آن را ندارم. به نظرم باید یک راه را گام به گام طی کرد. اگر بخواهم یک روز هم مربی‌گری کنم ترجیح می‌دهم کارهای پایه کنم و گام به گام پیش بروم.

* دوست داری فرزندانت هم ستاره شوند؟

وقتی یک نفر در خیابان من را می‌شناسند و تشویق، تشکر یا انتقاد می‌کند افتخار می‌کنم. خیلی خوشحال می‌شوم. این عکس العمل‌ها را خیلی دوست دارم. به همین دلیل با ستاره شدن فرزندانم مشکلی نخواهم داشت.

Oshin-Sahakian

-ساهاکیان-5

* قصد ازدواج نداری؟

فعلا برای ازدواج زود است. خب من اکنون یک ورزشکار حرفه‌ای هستم و شرایطم خاص است. هرکسی نمی‌تواند قبول کند که همسرش در روز تعطیل بازی دارد، یا خارج از کشور است، روز تولدش کنارش نباشد یا همیشه در اردو و تمرین و مسابقه باشد. قبول کردن این سبک زندگی خیلی سخت است. هرکس هم بگوید قبول می‌کند به مرور زمان اذیت می‌شود. وقتی قرار است اذیت شود و زندگی تحت تاثیر قرار بگیرد چرا شروع شود.

* فعالیت‌های مذهبی انجام می‌دهی؟

من قبل از خواب دعای خودم را می‌خوانم. کلیسا می‌روم و کارهای مذهبی‌ام را انجام می‌دهم به اندازه معمول.

* شیطنت خاصی داری؟

من واقعا آرام بودم و هیجان‌هایم را با موتور و ماشین خالی می‌کردم. شیطنت خاصی نداشتم. در خانواده معروف بودم که شخصیت آرامی دارم. بچه که بودیم در حیاط خانه تیله بازی یا کارت بازی می‌کردیم. قایم موشک بازی می‌کردیم. فوتبال هم بازی می‌کردم و در دفاع خیلی خوب بودم. البته اکنون بچه‌های تیم را خیلی اذیت می‌کنم تا جایی که دنبالم می‌کنند اما تمام شیطنت‌هایم در همین حد است.

* کدام کشور را دوست داری؟

خب من ارمنستان را چون به آنجا وابسته هستیم دوست دارم. ایران هم که شرایط خودش را دارد. جز این دو استرالیا هم کشور بسیار خوب و زیبایی است.

* ماشین شخصی‌ات چیست؟

من اکنون ماکسیما دارم.

* همین ماشین راهم دوست داری؟

به بنز علاقه دارم.

* برای خرید لباس در ایران به مشکل می‌خوری؟

نمی‌توانم در ایران لباس بخرم. همیشه از خارج از کشور می‌خرم. اینجا سایز من پیدا نمی‌شود و به همین دلیل مجبور هستم لباس از خارج از ایران تهیه کنم.

* چه رنگی‌ را دوست داری؟

من عاشق رنگ مشکی هستم.

* غذا چطور؟

درباره غذا هوسی هستم. چیز خاصی دوست ندارم اما یک روز دوست دارم این غذا را بخورم. شاید هوس کنم نیمرو بخورم.

* اگر بخواهی خودت را در یک جمله معرفی کنی چه می‌گویی؟

چقدر سخت. من اوشین ساهاکیان هستم و همیشه سعی کرده ام به دور از حاشیه زندگی کنم. همیشه سعی کرده ام بسکتبال را خوب بازی کنم.

* در کارهای خیر هم فعال هستی.

من در کار خیر شرکت می‌کنم اما نیازی نیست بگویم. دوست ندارم مطرح کنم. اصلا دلیلی نمی‌بینم که بگویم.

* خب یکی از کارهایت را عنوان کن.

یک نفر بود باید کلیه‌اش را عمل می‌کرد و در نوبت بود. پول نداشت و به مشکل خورده‌بود. وقتی فوت کرد متوجه شدم و هنوز هم به دلم مانده‌ است.

* نظرت را درباره کلمات بگو.

بسکتبال: شور و هیجان

اصفهان: شهر تاریخی

کلیسا: جایی که آرامش بدست می‌آورم

المپیک: آرزویم بود یک بار دیگر در آن شرکت کنم، متفاوت از همه رویدادهای ورزشی

تیم بسکتبال چین: الکی گنده‌اش کرده‌ایم، خودمان بزرگش کرده‌ایم. از اشتباه‌های دفاعی خود ما استفاده کردند و برنده شدند.

محمود مشحون: پدر بسکتبال ایران

صمد نیکخواه بهرامی: بهترین دوست

آیدین نیکخواه بهرامی: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که قلب مهربانی داشت. پسر آرامی بود.

بچیروویچ: مدیریت خوبی داشت

باوئرمان: روحیه‌ای که به همه می‌دهد مثال زدنی است

* صحبت پایانی؟

هرکسی در خانواده بسکتبال است فقط به فکر اهداف کلی و منافع کلی و آینده باشد. به فکر این جوانان باشند که تازه می‌خواهند رشد کنند. جوانان را درست پرورش بدهیم تا به یک بلوغ کامل برسند. همه چیز برای منافع کل بسکتبال باشد و کسی به دنبال خودش نباشد. همین.

Oshin-Sahakian

-ساهاکیان-6

اوشین ساهاکیان

Oshin-Sahakian

-ساهاکیان-7

اوشین ساهاکیان
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری